Eendjes in het zwembad - Reisverslag uit Grado, Italië van Yvonne Klein - WaarBenJij.nu Eendjes in het zwembad - Reisverslag uit Grado, Italië van Yvonne Klein - WaarBenJij.nu

Eendjes in het zwembad

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

06 Mei 2011 | Italië, Grado

Vandaag hard gewerkt om een aantal tenten klaar te maken voor de vakantiegangers. Ik voel spieren waarvan ik niet eens wist dat ik ze had. Wat een gesjouw zeg. Bedden, koelkasten, kasten en partytenten wegen een ton als je niet echt getraind bent. Ik denk dat ik bij tent 40 twee kilo spieren zwaarder ben.
Het is hier heerlijk weer om lekker buiten bezig te zijn. We genieten ondanks het harde werken (zijn pas 4 dagen bezig) nog steeds.
Op de camping is het nog heel rustig en er zwemmen eendjes in het zwembad, dat nu nog de kleur van een sloot heeft.
Wisten jullie dat ze zeggen dat de mussen in Nederland bijna zijn uitgestorven? Dat is niet waar hoor. Ze zijn geëmigreerd naar Italië en nemen zandbaden in onze voortuin. Heerlijk al die vogels rond ons “boshuis” (tent onder de bomen).
Ik loop en fiets wat af op een redelijk verlaten camping en zeg tegen iedereen (er werken, net als ik, veel mensen om de camping klaar te maken) ciao en buongiorno. Verder weet ik alle fruit en groente al in het Italiaans, maar meer nog niet. Ben hard aan het oefenen. Gelukkig spreken veel Italianen ook Engels. Verder maak ik af en toe een praatje in het Duits met Oostenrijkers en Duitsers die hier al op de camping staan.
Elvi en Matteo (2 Oostenrijkers die al jaren op deze camping staan) nemen ons volgende week mee op een tochtje langs de buren. Daar kopen we dan groente, kaas en wijn.
Ik voeg nog een fotootje bij mijn verslag, dan zien jullie hoe ik woon en werk.
Tot het volgende verslag.
Ciao

  • 08 Mei 2011 - 18:27

    Hallo:

    hallo, is het leuk in italie?
    wij gaan dinsdag op kamp en hebben allemaal fop spullen gekocht bij party point en gaan we iedereen laten schikken.
    bij ons in nederland is het 23 tot 26 grade dus erg warm.
    veel plezier in italie
    groetjes jaimy

  • 08 Mei 2011 - 18:32

    Birthe:

    hallo juf,
    wat een leuke verhalen . ik heb net mijn koffer gepakt voor kamp. het wordt vast heel leuk.
    groetjes Birthe

  • 17 Mei 2011 - 16:52

    Tom En Bob:

    Ha juf Yvonne,
    Erg leuk om je verhaaltjes te lezen en wat je allemaal meemaakt.
    We zagen op hyves dat je bevriend bent met Barbera van Haeften( Dat is Tom zijn mentor).
    Heel veel plezier en we blijven je volgen! Groetjes Tom en Bob Honig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 30 Maart 2011
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 11533

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2011 - 10 Maart 2012

Zuid-Oost Azië

25 April 2011 - 28 September 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: